Buna ziua, in ce masura afecteaza GDPR-ul incetarea contractului individual de munca? Exemplu concret: fostul angajat imi solicita imediat dupa incetare CIM sa ii sterg adresa de email de serviciu si continutul acestuia si sa ii permit portarea in nume propriu a numarului de telefon de serviciu motivand folosirea indelungata a acestora. Angajatorul nu are dreptul sa pastreze si sa foloseasca email-urile de serviciu ca dovada a indeplinirii unor task-uri in raport cu clientii pentru care a lucrat? Multumesc frumos.
Bună ziua,
GPDR-ul se aplică chiar și în această situație însă, acesta trebuie înțeles corect. Încheierea unui CIM și prelucrarea datelor care survin ca obligații contractuale / legale sunt temeiuri legale foarte puternice, indicate de GDPR. Astfel, din perspectiva mea, pentru situația descrisă mai sus, aș puncta 2 aspecte:
- Privitor la adresa de email de serviciu și conținutul acestuia – Nu este justificată această cerere a fostului angajat întrucât această poate conține documente (rapoarte, evaluări etc), convorbiri absolut necesare desfășurării în continuare a activității dumneavoastră și nu ar trebui să cuprindă date cu caracter personal ale fostului angajat. Într-adevăr, există un interes legitim mai ales pentru cazul neîndeplinirii taskurilor: spre ex. fostul angajat vă acționează în instanță pentru neplata salariilor / plata parțială a salariilor, caz în care corespondența de pe email poate fi esențială pentru stabilirea probatoriului într-un eventual proces.
- Privitor la portarea numărului de telefon motivând folosirea îndelungată (cât timp? 1 an? 10 ani? 15 ani?) aceasta este o decizie de management ( o speță similară poate fi consultată aici: https://gdprcomplet.ro/dwqa-question/sunt-responsabil-comunicatii-la-o-unitate-de-stat-colegul-meu-care-a-folosit-un-telefon-de-firma-15-ani-si-se-pensioneaza-doreste-sa-pastreze-numarul-invocand-considerente-gdpr-ce-sfat-puteti-sa-imi/ )
Astfel, putem înțelege că un angajat poate dezvolta relații personale la locul de muncă, mai ales pentru o perioadă, cum este cazul de 15 ani de zile în domeniul vânzărilor, întâlnirilor cu clienții etc.. În acest sens cererea fostului angajat nu poate fi considerată nejustificată. Astfel, recomandarea ar fi să se ajungă la o înțelegere între management și fostul angajat asupra acestui fapt, date fiind cele prezentate mai sus. Cu toate acestea, recomandăm și o evaluare a interesului legitim pe care societatea îl are în această situație pentru păstrarea numărului de telefon, mai ales dacă nu se poate considera sub nici o formă că a putut stabili relații personale (ex. fiind vorba de servicii de tip call center).
O zi bună!
Please login or Register to submit your answer