Buna ziua,
Un client solicita unei societati (casa de amanet) stergerea datelor cu caracter personal pe care societatea le-a obtinut in trecut de la client in urma incheierii unui contract de amanet. Contractul nu mai este activ, dar datele din buletin ale clientului se gasesc in baza de date. Societatea este obligata sa stearga aceste date? avand in vedere ca, contractul respectiv a generat inregistrari contabile si acte care conform anumitor legi trebuie pastrate pt 5 sau 10 ani.
Multumesc!
Bună ziua, tocmai v-ați răspuns singură. În răspunsul la cerere, precizați datele cu caracter personal prelucrate, termenele de stocare și temeiul legal. Ca termen exact de ștergere puteți preciza – după expirarea perioadei de arhivare și avizarea de către Arhivele Naționale a procesului verbal de selecționare pentru documentele cu termen de păstrare expirat (documentele contabile conform Ordinului Ministerului Finanţelor Publice (MFP) nr. 2634/2015).
Da. Are dreptul sa solicite stergrea datelor din sistemul informatic. Contractul si celelelate documente contabile care contin datele cu caracter personal se arhiveaza si se pastreaza pe un termen prevazut de OMFP nr.2634/2015, intrat in vigoare in 2016, iar arhivarea documentelor se face in conformitate cu prevederile Legii nr.16/1996, Legea Arhivelor Nationale, republicata.
Please login or Register to submit your answer