Buna ziua!
Mai nou, pentru a accesa contul myenel si a putea verifica indexuri, facturi, plati etc, ENEL solicita si CNP-ul clientului. Altfel nu ai acces la acest cont. Este legala solicitarea, din punct de vedere GDPR?
Multumesc!
Bună ziua,
vă referiți aici, la partea de logare? https://my.enel.ro/#!Login Sau odată ce v-ați logat vi se solicită date suplimentare?
Este o procedură nouă, până acum ce date vi se cerea?
Din nefericire nu am cont de enel pentru a putea verifica toți pașii, astfel aș avea nevoie de mai multe lămuriri pentru a putea da un răspuns complet.
Cu toate acestea, ce este bine să știți este că Enel a primit până la acest moment 3 amenzi din partea ANSPDCP pentru diverse operațiuni (https://gdprcomplet.ro/lista-amenzi-gdpr-romania/#18_SC_Enel_Energie_SA_2_amenzi_a_cate_3000_euro_decembrie_2019 vedeți pct. 18 și 23), astfel că este cu siguranță preocupată de prelucrarea datelor dumneavoastră.
Ca urmare, propunerea noastră ar fi să luați legătura cu ei și să le cereți lămuriri. Dumneavoastră aveți dreptul de a fi informat dar și dreptul la acces, astfel că puteți întreba care este temeiul legal al prelucrării datelor dumneavoastră, în mod specific a CNP-ului, întrucât la o primă impresie pare a fi intruziv întrucât dezvăluie mai multe date decât cele necesare. Totodată însă s-ar putea ca această măsură luată de operator să fie singura care să permită identificarea individuală a clienților (ex. există mai multe persoane cu același prenume – tată fiu, poate locuiesc la aceeași adresă – în curte comună și este nevoie pt astfel de cazuri de CNP).
Nu în ultimul rând, dumneavoastră aveți un cod client probabil / cod enel care poate ar fi o soluție pt înlocuirea CNP-ului.
În cazul în care nu vă oferă nici un răspuns vă puteți adresa ANSPDCP.
Un caz ilustrativ pt prelucrarea în mod ilegal a CNP-ului este chiar acela al UNICREDIT Bank, care a primit o amendă (prima amendă din România) de 130.000 euro pentru că încălca softul folosit prelucra mai multe date decât necesar, folosindu-se întreg CNP-ul, încălcând principiul minimizării datelor. Fiind vorba de peste 300.000 persoane vizate, s-a aplicat o amendă record pentru România.
CNP-ul mi se solicita la logare. Fara el nu mi se permite sa vad indecsi, facturi, plati etc., desi am si cod Eneltel, cum au toti abonatii la Enel
Am sunat la ei si mi-au spus ca este o procedura noua, de cateva saptamani si ca ei au oricum CNP-ul in sistem, dar nu ma pot loga fara sa-l introduc din nou. Le-am spus ca nu este legal, iar raspunsul a fost: "Bine, cu ce va mai pot ajuta?". Nu am intrebat care este temeiul legal al solicitarii.
Bună ziua din nou,
cel mai util și de bună credință este să adresați un email în scris cu titlul: În atenția responsabilului cu protecția datelor, descrieți situația, faceți solicitarea de clarificări, eventual și alte solicitări de genul (ce alte date prelucrează etc), în sensul că vă exercitați dreptul de acces, explicați și că i-ați contactat telefonic și nu vi s-a dat un răspuns, că situația vă nemulțumește și dacă nu vă vor răspunde în termenul legal de o lună vă veți îndrepta direct cu plângere către ANSPDCP. Dacă nu vă vor răspunde, faceți plângere la ANSPDCP care e obligată să vină în control.
Va multumesc mult pentru raspuns!
Please login or Register to submit your answer