in urma analizei in biroul de credit facuta la banca, figurez ca asi fi girat pe persoana St….. Sta…… cnp 2*****. Mentionez ca eu nu am girat niciodata pe nimeni, drept pentru care doresc informatii despre aceasta persoana si ce anume am girat.
Intrebare: Banca respectiva sa folosit de cnp-ul meu fara sa-mi dau acordul .
CE POT FACE IN ACEST CAZ SA OBTIN DESPAGUBIRI ?
Bună ziua,
vă mulțumim pentru întrebare! În cazul descris mai sus, aveți o breșă de securitate a băncii prin care v-a adus atingere vieții private și datelor cu caracter personal.
Ce puteți face?
- Faceți o cerere scrisă pe email – în ateția responsabilului cu protecția datelor, descrieți situația și menționați ca în baza drepturilor oferite de GDPR (De a fi informat și de acces) doriți să știți ce temei legal există pentru această prelucrare, ce s-a întâmplat, cine mai are acces la datele dumneavoastră, cui au fost transmise, ce alte date de ale dumneavoastră au fost compromise etc.
- Totodată după ce aveți un răspuns, sau chiar și înainte puteți face plângere la AUtoritatea de Supraveghere http://www.dataprotection.ro în partea stângă este un buton Plângeri RGPD. Apăsați, urmați procedura și completați câmpurile, depuneți plângerea.
- Probabil banca va dori mediere – în cazuri similare – de ex. Banca Transilvania a fost amendată cu 100.000 euro pentru o divulgare de date nelegală, în decembrie 2020. Mai multe detalii găsiți în comunicatul ANSPDCP: https://www.dataprotection.ro/?page=Comunicat_17_12_2020&lang=ro
Încălcarea este foarte serioasă și probelmatică, cu toate acestea, despăgubiri puteți obține fie prin mediere / negociere cu banca, fie pe calea instanței de judecată. Adică având în vedere situația, drepturile încălcate etc. ce s-a realizat, faceți cerere de chemare în judecată.
Dacă doriți mai multe detalii ne puteți scrie pe contact@gdprcomplet.ro și vă putem sta la dispoziție.
Please login or Register to submit your answer