Buna ziua!
am o intrebare/ neclaritate privind postarea pe site-ul unei institutii publice a documentelor oficiale, semnate si stampilate, in contextul gdpr (semnatura electronica).
mai exact, un element deosebit de important anul acesta este obligatia semnaturii electronice asigurata de o institutie publica pana la data de 31 decembrie 2021, certificate calificate pentru semnătură electronică, pentru fiecare deponent din cadrul entității (obligație instituită prin art. III din Legea nr. 105/2020);
Începând cu 01 ianuarie 2022, toate persoanele prevăzute de lege vor avea obligația de a completa și depune declarațiile certificate cu semnătură electronică calificată, exclusiv prin intermediul platformei e-DAI…
Intrebarea este, care sunt implicatiile din perspectiva protectiei datelor, cum afecteaza personalul (si implicit conducerea) entitatii respective in legatura cu aceste semnaturi?
Va multumesc frumos.
Bună ziua,
mulțumim pentru întrebare. Semnătura electronică, de regulă dezvăluie numele și prenumele semnatarului și data la care s-a semnat.
După cum știm, orice act întocmit de un funcționar public, de regulă este și semnat, adesea aprobat / avizat etc. Deci pe toate acestea apar elemente de grafică – nume + prenume + semnătură de mână.
Astfel schimbarea aceasta este determinată de digitalizare care impune o eficiență mai ridicată și niște măsuri de securitate mai ridicate, diminuând riscul de falsuri în acte.
La acest moment sunt multe instituții publice care se folosesc de semnătură electronică, nu ar trebui să existe probleme pentru aceasta, întrucât fiecare persoană va avea acces la propria semnătură pe baza unei proceduri de control acces etc.
Sper că v-am răspuns la întrebare, în caz contrar vă rugăm să ne adresați mai specific alte lămuriri de care aveți nevoie.
Vă mulțumim!
O zi bună!
Please login or Register to submit your answer