Comunitatea DPOCategorie: ConsimţământulÎn ultima perioadă am început să primesc mesaje pe telefonul personal cu reclame la tot felul de produse casnice. Nu îmi amintesc sa ma fi abonat la nici un astfel de serviciu și nici nu îmi oferă posibilitatea de a mă ”dezabona”. Ce pot să fac?
IntrebariCursanti Echipa asked 2 ani ago
1 Answers
Nicolae Ploesteanu answered 2 ani ago

Potrivit interesului dumneavoastră, se va formula fie o cerere de acces la datele dumneavoastră deținute de operator, fie o cerere de ștergere către cel care va trimite asemenea mesaje, fie daca doriți o rezolvare mai fermă și punitivă, o reclamație la ANSPDCP, deoarece datele dumneavoastră sunt utilizate fără niciun consimțământ în scop de marketing, iar riscurile probabile sunt că nici nu v-au fost colectate în mod legal (fără informarea sau consimțământul dumneavoastră) și se și abuzează de ele.

Liviu Baltoi replied 2 ani ago

Buna ziua,

Depinde foarte mult daca acele mesaje au un expeditor un numar scurt sau un nume, pot fi mesaje legitme trimise prin intermediul operatorilor mobil (doar Orange si Vodafone are astfel de servicii), carora probabil le-ati oferit consimtamant de marketing. In cazul in care sender ul este un numar lung – numar normal de telefon si nu va amintiti ca v-ati inscris sau ati cumparat de la magazinul respectiv in trecut ( atentie la legea 506, care este inca in vigoare), va sfatuiesc sa va adresati in primul rand celor ce va trimit astfel de mesaje, in baza art 15 din GDPR – daca nu reusiti sa va dezabonati sau sa primiti raspunsurile dorite, in ultima instanta adresati va Autoritatii.