Comunitatea DPOCategorie: Institutii PubliceGdrp și declarațiile de avere
Cristi20 asked o săptămână ago

Bună ziua!

Știu că s-a mai discutat pe marginea acestui subiect, însă m-am gândit că poate au mai apărut soluții/sfaturi de ajutor mai noi.

Situațiia este următoarea. Suntem mai mulți funcționari publici, care am constatat faptul că pe sitte-ul de internt al instituției unde lucrăm, pe parcurusul a cel puțin doi ani declarațiile noastre de avere NU au fost anonimizate în ceea ce privește datele de identificare ale copiilor noști.

Această situație ne nemulțumește destul de mult și am vrea un sfat în legătură cu ce demersuri putem face pentru remedierea situație actuale și celor viitoare.

Vă mulțumesc!

1 Answers
Anca Suciu Echipa answered o săptămână ago

Mulțumim pentru întrebare.

Într-adevăr, discuțiile pe tema declarațiilor de avere sunt multiple, inclusiv în cadrul comunității noastre DPO.

Referitor la situația prezentată de dumneavoastră, vă recomandăm să faceți, fie în nume propriu, fie în nume comun, o solicitare în scris către responsabilul cu protecția datelor din cadrul instituției (sau în atenția conducerii) în care să indicați că nu sunt respectate normele GDPR și să cereți soluționare.

La rândul său, responsabilul cu protecția datelor trebuie să ia legătura cu departamentul vizat care face postările cu declarațiile de avere, pentru a lua măsurile tehnice necesare pentru anonimizarea datelor. Reamintim necesitatea respectării principiului minimizării datelor, adică dezvăluirea doar datelor necesare potrivit scopului urmărit, de ex. transparența în ceea ce privește veniturile funcționarilor publici.

Dacă aveți și alte întrebări, vă rugăm nu ezitați să ne contactați.

Cristi20 replied o săptămână ago

Vă mulțumesc!