Irina Constantinescu asked 1 an ago

Buna ziua,

Suntem institutie publica, o scoala mai precis, cu un numar mic de angajati si copii, un secretar care face de toate( situatii, state de plata, orice este nevoie si un contabil cu 0,25 norma)

Profesorii si invatatorii care nu mai au timp si nu stiu sa se mai ocupe si de acest aspect foarte important.

Cum ne puteti ajuta? Consider ca protectia datelor este extrem de importanta intr-o astfel de institutie, dar nimeni nu face nimic in acest sens..

Ca director al institutiei, am aceasta obligatie, responsabilitate, sa ma informez si sa actionez cat ma tin puterile ( suntem oricum extra ,,calificati" in toate domeniile( invatamant ,strategie, rapoarte, control managerial, psi, protectia muncii, protectia datelor, contabilitate etc.) Vai noua!

Toate realizate formal, tone de doc si amenzi usturatoare, daca nu sunt si nu se respecta.

Toate sunt foarte importante pentru functionarea ok a unei institutii, dar nu-i treaba profesorilor si nici Inu stiu sa realizeze profesionist toate acestea. NICI DRECTORUL NU STIE, PENTRU CA IN ROMANIA ESTE PROFESOR SI NU MANAGER. In aceste conditii, stig dupa ajutooooorrrrr!

Cum putem colabora in asa fel sa respectam legea, dar sa lucram profesionist nu doar formal?

Multumesc!

Astept sugestii!

Cu recunostinta,

Irina Constantinescu

anca cimpean replied 1 an ago

Buna ziua,

Avem deja in portofoliu Scoli si Gradinite asa ca procesul conformarii la GDPR nu ar trebui sa fie unul asa de complicat. office@succesromania.ro

Cerasela Huza replied 4 luni ago

Tot ceea ce aveți nevoie, am concentrat într-un singur soft GDPR Audit. Îndrumări, verificarea implementării, documente etc. vă stau la dispoziție la linkul de mai jos.

Vă invit să citiți mai mult și să testați gratuit:

https://gdprcomplet.ro/software/gdpr-audit/

2 Answers
Cerasela Huza answered 1 an ago

Bună ziua,

Având în vedere că sunteți o Instituție Publică, conform Regulamentului GDPR aveți obligația de a avea desemnat un Responsabil cu Protecția Datelor. Acesta poate fi un angajat intern sau se poate să extenalizați acest serviciu. Având în vedere că postul de Responsabil cu Protecția Datelor sau DPO intră în conflict de interes cu cele de conducere, d-voastră ca și director nu puteți îndeplini și acest rol.

Mai departe este nevoie ca persoana desemnată să fie instruită, adică să urmeze un curs de dobândire a cunoștințelor necesare implementării GDPR. Este alegerea d-voastră care dintre cursurile disponibile pe piață le alegeți. Avem și noi un curs în acest sens, care se parcurge online și vă invit să vizitați pagina:

După instruirea DPO-ului se începe, de regulă, cu conștientizarea personalului și a angajaților. Se face o instruire cu privire la ce înseamnă acest nou Regulament și care sunt aspectele care îi privesc pe fiecare în parte. Este foarte important ca fiecare proces care duce la conformare să fie documentat.

După aceea, sfatul nostru este să se întocmească Registrul de Procesări date cu caracter personal, sau Cartografiere. Acesta este un proces menit să identifice fluxurile de date din instituție și de a identifica vulnerabilitățile.

În funcție de fluxurile de date și scopurile pentru care sunt prelucrate acestea, va trebuie să întocmească proceduri în conformitate cu GDPR.

Câteva exemple:

  • Politica de conformare
  • Note de informare
  • Acorduri de prelucrare a datelor cu caracter personal, dacă este cazul
  • Formulare pentru exercitarea drepturilor persoanelor vizate
alexandru borbely answered 1 an ago

buna ziua, de unde sunteti? dataprotectionofiter@gmail.com

anca cimpean replied 1 an ago

Buna ziua,

Avem deja in portofoliu Scoli si Gradinite asa ca procesul conformarii la GDPR nu ar trebui sa fie unul asa de complicat. office@succesromania.ro