Buna ziua!
Am o intrebare legata de faptul ca, fluturasul de salariu personal, a fost trimis de care cei de la HR, catre o alta angajata a companiei. A fost incalcat GDPR-ul?
De aici, s-a iscat un scandal intre colegi.
Cum pot actiona in acest caz?
Multumesc pentru raspuns.
Buna ziua,
Va multumim pentru intrebare.
Da, situatia prezentata de dumneavoastra este o incalcare a Regulamentului General privind Protectia Datelor deoarece se divulga date cu caracter personal ale angajatului in mod neautorizat catre o alta persoana. In plus, se incalca si obligatia de confidentialitate asupra salariului, ceea ce agraveaza situatia.
Din aceasta perspectiva, ce ar trebui sa faceti este o sesizare catre responsabilul cu protectia datelor din companie, sau daca nu exista un astfel de responsabil ( DPO ) catre persoana cu atributii in acest sens. In cazul in care nu exista o asemenea persoana cu atributii, puteti face o sesizare catre management.
Totodata, aceasta situatie reprezinta un incident de securitate asupra datelor cu caracter personal si managementul ar trebui sa decida, in urma unei analize, daca notifica incidentul la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal sau nu.
Ca si persoana vizata, afectata de acest eveniment, puteti cere lamuriri si va puteti adresa inclusiv autoritatii sa depuneti plangere pe https://www.dataprotection.ro/
Daca aveti si alte intrebari nu ezitati sa ne contactati.
Multumesc pentru raspuns!
Please login or Register to submit your answer