Comunitatea DPOCategorie: Aspecte generaleDacă un angajat care nu mai lucrează la noi, si care a folosit o adresă de e-mail personală în relația cu clienții, mai are acces la acele informații se consideră breșă de securitate? Ce măsuri trebuie să luăm?
IntrebariCursanti Echipa asked 5 luni ago
1 Answers
Cerasela Huza answered 5 luni ago

În această situație angajatul respectiv va avea la dispoziție toate informațiile respective pe e -mailul personal, de aceea este foarte importanta să aveți in vedere următoarele aspecte:

1 Utilizarea unei adrese de e-mail de business

  1. Să aveți o clauza de confidențialitate în relația cu angajații

  2. Recomandăm și în fișa postului o anexă.

Cu o astfel de situație se poate confrunta orice operator. Dacă un angajat pleacă și ia cu el un fișier, un document, o bază de date etc. de aceea trebuie să ne întoarcem la definiția breșei de securitate.

Având în vedere că angajatul respectiv, a avut un acces autorizat la acele date, nu considerăm că este vorba de o breșă de securitate.

Angajatorul trebui să ia măsuri rezonabile, cum ar fi să solicite la plecarea acestuia să șteargă informațiile / e-mailurile respective fiind corespondenta firmei și să obțină o confirmare scrisă cu privire la ștergere.