Salutare,
Am o nelamuriule legata de drepturile clientilor.
Sa zicem ca un client solicita dreptul de acces la datele sale.
Acesta doreste sa primesca imaginile video (colectate de o Societate privata in Scop de securitate si interes legitim ) colectate in urma unei vizite intreprinse de el, in calitate de client.
Clientul a suferit un accident in incinta Societatii si doreste sa primeasca imaginile pe e-mail.
Intrebare :
1) Cum ne asiguram ca facem identificarea clientului adecvata ca sa nu trimitem imaginile la altcineva? II cerem sa faca cerere scrisa, datata si semnata, cu datele lui de contact (nume si prenume + serie si nr CI ) + o poza recenta pentru a gasi imaginile cu el? Cum dovedim ca cererea vine de la persoana vizata? Cerem Copia buletinului?
2) Cat timp pastram cererea lui + copia CI ?
Este o situatie reala si m-ar ajuta un sfat profesionist!
Multumesc
Cerere scrisa, datata si semnata, cu datele lui de contact (nume si prenume + serie si nr CI ) + o poza recenta pentru a gasi imaginile cu el reprezinta o solutie potrivita. Aveti obligatia de a lua masuri de diligenta in vederea verificarii identitatii acestuia – de ex. daca cererea este transmisa prin e-mail, verificati daca adresa respectiva figureaza in baza dvs de date/ exista o corespondenta anterioara. Chiar daca ii solicitati copie CI, nu aveti o certitudine cu privire la identitatea lui.
II puteti pune la dispozitie un fomular de cerere, care in partea finala contine o declaratie pe propria raspundere – *Confirm faptul că informaţiile furnizate de mine prin aceastăcerere sunt reale şi corecte. Precizez că am luat la cunoştinţă prevederile art. 292 din Codul Penal Român, potrivit cărora declaraţia necorespunzătoare adevărului constituie infracţiune de fals privind identitatea.
Recomandarea este ca cererea, impreuna cu raspunsul la cerere, sa se pastreze pe o perioada de 5 ani.
Va multumesc pentru raspuns !
Please login or Register to submit your answer