Comunitatea DPOCategorie: Aspecte generaleAm un photo booth si mă interesează ce fel de documente trebuie să fac ca să nu am probleme cu invitații la o nuntă, botez sau alt eveniment festiv.
IntrebariCursanti Echipa asked 5 luni ago
1 Answers
Darius Farcas answered 4 luni ago

Bună ziua,

sunt câteva aspecte de avut în vedere:

  1. Relația contractuală – contractul încheiat cu clientul să conțină garanții din partea dvs. că nu divulgați fotografiile stocate mai departe unor terțe părți!

    Atenție: Practica este ca fără să fie dat consimțământul clientului, furnizorii de astfel de servicii, separat de scopul inițial al prelucrării, de a furniza acele fotografii nuntașilor spre ex. postează pe pagina lor de facebook poze de la eveniment (fără un consimțământ separat, liber exprimat, clar și concis, scris, al persoanei vizate)! Așa nu! Este foarte deranjant pt mine nuntaș să mă aflu în pozele furnizorului de servicii, fără consimțământul meu, în spațiul public.

  2. Dacă există un temei legal pt care să stocați aceste date: ex. servere pe care stocați fotografiile care pot fi downloadate pt o perioada de ex. de 1 an de zile, să vă asigurați că sistemele informatice sunt securizate (certificare SSL, antiviruși etc).
  3. Să aveți o politică de prelucrare a datelor, pusă la dispoziția publicului, fie pe website, pe pagină sau în altă modalitate.
  4. Să permiteți posibilitatea ca acest consimțământ despre care vorbeam, odată colectat, să poată să fie retras la fel de ușor pe cum a fost colectat. (ex. dacă a fost dat prin email, să poată fi retras tot prin email)
  5. Cazul minorilor – consimțământul se ia de la părinți!

De avut în vedere, faptul că dvs. încheiați un contract de prestări servicii cu cineva, și livrați aceste servicii, aceste fotografii, NU vă dă în mod automat și direct dreptul să folosiți acele fotografii în alte scopuri: marketing, de pus pe website, etc. etc. etc.