Comunitatea DPOCategorie: Drepturile persoanelor vizatedatele prelucrate în baza cardului de fidelitate
IntrebariCursanti Echipa asked 6 ani ago

Am solicitat unei farmacii toate datele care le au despre mine în baza cardului de fidelitate iar aceștia nu mi-au oferit un răspuns oficial iar termenul de 30 de zile a trecut. Este nevoie să fac încă o solicitare?

2 Answers
Ionel Orza Echipa answered 6 ani ago

Potrivit art. 12 alin. (3) GDPR, Operatorul (farmacia) furnizează persoanei vizate informaţii privind acţiunile întreprinse în urma unei cereri, fără întârzieri nejustificate şi în orice caz în cel mult o lună de la primirea cererii. Această perioadă poate fi prelungită cu două luni atunci când este necesar, ţinându-se seama de complexitatea şi numărul cererilor. Operatorul informează persoana vizată cu privire la orice astfel de prelungire, în termen de o lună de la primirea cererii, prezentând şi motivele întârzierii.

Avand in vedere ca nu vi s-a solutionat cererea de acces la datele cu caracter personal in termenul de o luna, si nici nu ati fost informat cu privire la prelungirea acestei perioade, aveti dreptul de a va adresa cu o plangere la ANSPDCP. Va rugam consultati pagina http://dataprotection.ro/?page=Plangeri_RGPD&lang=ro

Raul Piscoi replied 6 ani ago

Cum ati facut cererea? Pe email? Adresa de email este oficiala a farmaciei? Ati primit un numar de inregistrare?
Parerea mea este sa nu fiti rautaciosi ci sa incercati sa gasiti o solutie avantajoasa de ambele parti. Va ganditi ca poate nu a primit emailul sau poate ca a intrat in spam?

Darius Farcas answered 6 ani ago

GDPR prevede un termen rezonabil de a răspunde cererilor persoanelor vizate de ”până la o lună”. Acest răspuns nu presupune și soluționarea cererii. În anumite cazuri acest termen se poate prelungi, dar este obligatoriu ca solicitantul, în speță clientul farmaciei, să fie anunțat de această prelungire în termenul de o lună.

În cazul în care cererea se face electronic, ar trebui să se furnizeze informațiile tot într-un format electronic utilizat în mod obișnuit.

Ideal ar fi ca toți operatorii de date să pună la dispoziția persoanelor fizice ale căror date cu caracter personal le prelucrează formulare speciale pentru exercitarea drepturilor. Acestea pot fi in format electronic sau în format de hârtie.