În cazul unei amenzi, poate fi tras la răspundere DPO-ul? Menționez că măsurile propuse spre implementare cu privire la GDPR sunt, în cele mai multe cazuri, ignorate de conducere.
Observația colegului nostru de mai sus este foarte bună! RGPD aruncă responsabilitatea întreagă operatorului de date (companiei/instituției), pentru neregularitățile găsite de ANSPDCP. Cu toate acestea, în baza codului muncii, acesta poate răspunde (pt cazuri dintre cele prevăzute: neprezentarea la serviciu, întârzieri repetate etc). De avut în vedere este situația în care, DPO-ul în depășindu-și sfera atribuțiilor de serviciu utilizează date cu caracter personal obținute de la locul de muncă (ex. cazul unui primar din Belgia care a folosit 2 adrese de email în scop personal), poate deveni operator de date și astfel sancționat separat, ca operator în baza RGPD-ului.
Please login or Register to submit your answer
Conform art.38 alin (3) dpo-ul nu este demis sau sanctionat de catre operator pentru indeplinirea sarcinilor sale. Eu consider ca nu poti sa stai pe baza art 38 sa nu iti faci treaba pentru ca ar fi neglijenta in serviciu. Ideea e ca orice amenda primita de la autoritatea de supraveghere nu poate fi imputata dpo-ului dar se poate constata ulterior de catre superior neglijenta acestuia (daca este cazul) si se poate sanctiona conf codului muncii, ca pe orice alt angajat care nu isi indeplineste atributiile de serviciu, dar in nici un caz nu va fi pus sa plateasca amenda (cred ca asta vroiati sa stiti de fapt)