Comunitatea DPOCategorie: ConsimţământulContract prestari servicii
Daniel Stoica asked 2 ani ago

Bună ziua

Va rog ma îndrumați cu privire la drepturile și obligațiile pe care le am ca urmare a încheierii de către asociatia de proprietari a unui contract de prestari servicii pentru citirea și repartizarea consumului de căldură pe baza repartitoarelor de costuri. Asociația nu m-a consultat și nici nu mi-a cerut acordul sa transmită datele mele la societatea respectivă. În contract sunt mentionate ca parti societatea, asociatia și proprietarii. Contractul a fost încheiat ca urmare a hotărârii comitetului executiv al asociației de proprietari fără a fi supus aprobării proprietarilor într-o adunare generala cum prevede legea.

Pot solicita societății în cauza sa șteargă datele mele personale?

2 Answers
Farcas Darius Echipa answered 2 ani ago

Stimate domnule Stoica,

neavând actele în față ne este foarte dificil să vă dăm o explicație categorică, însă din cele descrise mai sus, am reținut următoarele:

  • nu s-au întrunit condițiile de legalitate privind aprobarea contractării acestor servicii – trebuie verificat cu un avocat dacă comitetul executiv era îndreptățit să încheie astfel de acte fără consultarea prealabilă a proprietarilor;
  • datele dumneavoastră cu caracter personal au fost transmise către acest furnizor de servicii.

În continuare, dumneavoastră v-ați adresat în mod oficial asociației? printr-un email sau o adresă scrisă prin care să cereți explicații? Ați făcut o „cerere de acces la date”? adică să vă spună dacă v-au transmis datele, în baza cărui temei legal, ce măsuri ia furnizorul de servicii pentru protejarea datelor etc?

În cazul în care răspunsul este nu, trebuie să știți că aceștia reprezintă niște pași prealabili care trebuie făcuți înainte de a depune o plângere la ANSPDCP (autoritatea de control – http://www.dataprotection.ro).

În cazul în care răspunsul este afirmativ, puteți depune o plângere la autoritatea amintită mai sus, pe website, în partea stângă apăsând butonul depune plângeri.

Dumneavoastră aveți următoarele drepturi:

  • să fiți informat;
  • să aveți acces la date / să vi le pună la dispoziție;
  • să vă fie corectate datele dacă au fost înregistrate greșit;
  • să cereți ștergerea acestora în cazul în care se constată o lipsă a temeiului legal (ceea ce spuneam inițial că trebuie verificat).

În privința obligațiilor, vizavi de furnizorul de servicii nu aveți obligații, acestea fiind asumate de asociație, care prin organele alese vă reprezintă și duc la îndeplinire mandatul încredințat.

Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne scrieți. Vă mulțumim!

Cu respect,

Darius Fărcaș

Daniel Stoica answered 2 ani ago

Nu am solicitat asociatiei sa imi permita accesul la datele personale si nici sa imi comunice in ce baza legala au transmis datele mele personale, pe langa alte date despre apartament, dar o voi face. De aceea indrumarea dumnevoastra este cat se poate de benefica pentru mine.

Asumarea obligatiilor legale de catre reprezentantul asociatiei se face in baza unui mandat acordat de adunarea generala care este organul suprem. Nu exista acea mandatare pentru incheierea unui astfel de contract, care trebuia negociat pe langa respectarea normelor, ordinelor si legilor in vigoare. Au fost incalcate prevederile legii 196/2018 si cele din anexa 3, art. 22 din ordinul 233/2004 (in vigoare si la aceasta data).

Am solicitat firmei respective sa imi comunice ce date a transmis asociatia si daca a fost respectata legislatia in vigoare.

Urmeaza sa fac si alte demersuri iar ajutorul dumneavoastra imi este necesar intrucat partea aceasta de legislatie este mai necunoscuta de mine. Nu imi este rusine sa intreb, sa ma documentez si sa ma conving inainte de a aface ceva.

Va multumesc pentru ajutor si sper sa pot rezolva situatia existenta.

Voi apela si la instanta de judecata pentru a face dovada incalcarii legislatiei si drepturilor proprietarilor.

Cu respect.